13 Şubat 2008 Çarşamba

NASIL GİDİYOR??

Merbaha herkese!! Öncelikle yazarlık için tekrar teşekkür ediyorum umarım hepimize faydalı olur. Yazıma başlamadan önce ilk olarak şunu sormak istiyorum: neler yapıyorsunuz?? Demek istediğim herkes burda mı? Bu yolda ilerliyor mu herkes?? Bana sanki çok sorun varmış ama kimse paylaşmak istemiyor ya da sanki tam olarak inanmıyormuş gibi geliyor bu yönteme, öyle mi acaba?? Bana soracak olursanız bundan başka bir yol yok derim. Olması gereken yol yani. Eğer bu konuda hemfikirsek nasıl gidiyor? Uygulayabiliyor musunuz? Aklınıza takılan veya sorun yaşadığınız şeyler olmuyor mu? Bana olması çok normal (hatta olmalı), olmaması anormal gibi geliyor. Söylemek istediğim şey ise bunları paylaşın, hep beraber çözmeye çalışalım. Böyle böyle paylaştıkça ilerleyeceğimizi düşünüyorum. Eğer olur da burda paylaşmaya çekinirseniz bana mail de atabilirsiniz (aripetek84@gmail.com) , elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

İlk yazı olarak tam ne yazsam bilemedim ama dediğim gibi sizin merak ettiğiniz, yazmamı istediğiniz bir konu olursa yazarım. Şimdilik biraz genel olarak bahsedeyim öyleyse.. Dkzyle yeni tanışanlar ve öğrenmek isteyenler için ilk tavsiyem Ozan Tunçer'in kitaplarını edinmeleri olacaktır. İnternette alıntılar da olsa, biz burdan açıklamak da istesek o kitaplar kadar olacağını sanmıyorum. O kitaplar bunu uygulamada ilk yol göstericiniz, bu site ise bir paylaşım, dayanışma, motivasyon ve ipuçları edinme yeri olmalı.

Daha önce uzun süre diyet yaptıysanız, bunu anlayıp uygulayabilmeniz öyle kolay olmayabilir (benim mesela 1 seneden fazla sürdü..) ama pes etmezseniz sonunda mükafatınız çok büyük olacaktır. Aşama aşama ilerleyeceksiniz ve sonra artık sorulara gerek kalmadan bedeninizin ihtiyaçlarını anlayabilir, kendi beslenme düzeninizi kendiniz oluşturabilir hale geleceksiniz. Bu da en güzel ödülünüz olacaktır.

Ve bu yolda ilerlerken benim verebileceğim en güzel tavsiyelerden bir tanesi de diyet yapmadan, kısıtlamaları bulaştırmadan yemek yiyenleri gözlemeniz, bu konuda öğrenmek istediklerinizi onlara sormak olur. En güzel bilgiler edineceğiniz kaynaklardan biri onlar çünkü, üstelik bir de o insanlar sizin yakınlarınızsa (yani beraber sofraya oturabildiğiniz insanlarsa) çok daha şanslısınız..

Burda en tartışılan konulardan biri de "Ben şunu yemiyorum çünkü sağlıksız", "Cips yemiyorum", "Az yağ kullanıyorum".. vb.. Bunlar kısıtlamaya girer mi? Aslında bunun cevabını bir tek siz bilebilirsiniz.. Biraz karışık gelebilir ama gerçekten bu böyle. Böyle yaptığınız zaman bunu gerçekten mi öyle yapıyorsunuz yoksa kafanızın bir yerlerinde "Zayıflarım böylece" düşüncesi mi var?? Bunun cevabını da bir tek siz bilebilirsiniz, beyninizi kandırmaya mı çalışıyorsunuz? Diğer taraftan ben size beslenme konusuna farklı bir açıdan bakmanızı önerebilirim. Nasıl mı? Şöyle bir örnek verirsem beni anlayacağınıza eminim: mesela küçük bir çocuğunuz var ve ona siz yemek yediriyorsunuz, onun yemeklerini seçerken ne düşünürsünüz? Onun vitamine, minarellere, kalsiyum ve bir sürü yapıtaşlarına ihtiyaçları var, bunları karşılaması için besinleri ona göre seçersiniz öyle değil mi? Kendinizin ne farkı var peki bundan? Sizin de günlük ihtiyaçlarınız var ve bunları almak için besleniyorsunuz. Bununla demek istediğim bazen beslenirken sadece zayıflamayı düşünüyoruz. Bu tek boyuttan kurtulup biraz da bedenimizi beslemek, ihtiyaçlarını karşılamak açısından bakmanın yararlı olacağını düşünüyorum.

Şimdilik bu kadar yeter sanırım :) Dediğim gibi yorumlarınızı, sorularınızı, aklınıza takılanları yazarsanız çok mutlu olurum. Daha söylenecek çok şey olduğuna da eminim. Hepimize kolay gelsin. Sevgililer Gününüz de şimdiden kutlu olsun.. Sevgiler...

8 Comments:

Adsız said...

sevgili arıpetek bende dkzyi uygulamaya çalışanlardanım.uygulamaya başladığımda 74kgdım şimdi ise 83 kg oldum sanırım ben dkz yi tam kavrayamadım.dkz yöntemini öncelikle daha dayı izleyerek uyguladım.acıkmaya kavradım ama doymayı tam değil .Yemeğe acıkarak başlayıp doymayı tam anlayamıdım.veya doyduğumu tam hissedemiyorum.Birde bu dönemlerde aşırı derecede sitres var üzerimde
sinirve sitresden doyduğumu anlıyamıyorum açıklamalarını okudum pes etmemeyi düşünüyorum.
Sizlerinde bahsettiğiniz gibi diyet veya rejime başlayacağım dediğim andan itibaren yani yemeği kısıtlamaya başladığımda o yiyeceklere daha bi isteğimiz artıyor yani kısıpta yemeğe tekrar başladımı kendimi durduramıyorum. bu nedenle dkz yöntemi daha uygun geldi .dkz yi uygulayan arkadaşların tavsiyelerini ve açıklamalarını takip ediyorum.teşekkür ederim gülçin

TuBiKKo said...

arıpeteğim ağzına sağlık ellerine sağlık..Başlangıç için çok da güzel bir yazı yazmışsın..Neler yazmamı istersiniz diye sormuşsun ya.Ben mesela öncelikle dkz macerasına başlamadan önce diyetlerler neler yaşadığını anlatmanı isterim.DKZ ile tanışınca neler hissettiğini,ruh halini uygulamadaki aşamalrını..Mesela ben de 29 hazirandan beri dkz yi oturmaya çalışyıroum ama hala sorunlar var biliyorum.Yılların verdiği yeme alışkanlığı kolay değişmiyor tabi...:) Ben bunları bir sıraya koyarak sırayla anlatmanı istiyorum kendi adıma :) BEnim için aydınlatıcı olacak,eminim arkadaşlarım için de öyledir..

secill said...

aRI PETEK oncelıkle yorumlarında oldugu gıbı yazında da gayet başarılı oldugunu belirtmek ısterım ,(aramıza tekrar hoş geldın )benım gercekten taktır ettığım ve hak verdığım konu sorun olmaz sa olmaz kısmı cunku butun arkdaşlarımız bılmelıkı DKz rejım gıbı basladım deyınce olmuo sanırım bu zıhnıyetle başlayan arkadşlar belkıde bu yuzden kılo alıo ve adını DKZ ıle kılo aldım dıe koyuyor ,uzun surec zor kavram ama sonuc mukemmel sabır ve destek de onemlı bı konu tabıkı herseyı paylaşalım dıyoru.Buarada benburdayım DKZ yı ara sıra aldatsamda herzaman uygulamaya calışıorum devam edıoyorum,ben zayıfım kılo kompleksım yok fıkrını hiç bı zaman beynımden cıkartmıyorum yazın için tekrar tşk.ellerıne sağlık ;)

Adsız said...

arıpetekcim o kadar güzel anlatmıssın ki,bu kadar olur demek istedim,bebek örnegiyle cok acıklayıcı ve yön gösterici bir yazı olmuş,tebrik ederim,basarılarının devamını dilerim...

Adsız said...

Arığetekcim yazın gerçekten çok açıklayıcı olmuş. Ellerine sağlık. Dkz başta çok kolay yapılacak bir uygulama gibi geliyor. Ama değil. Çünkü biz kendi doğamızı unuttuk. Vücudumuza yeni baştan eğitim veriyoruz. Ozan Bey'in kitabını bir kez okumak bile yetmiyor. Üçüncü kere okumaya başladım. Gözden kaçırdığım ne kadar çok yer varmış diyorum. Özellikle uygulamada dikkat edilecek noktaların altını çizip tekrar tekrar okuyorum. Destek de çok önemli... Birbirimize yardımcı olarak bu işin üstesinden geleceğimize kilo sorununu tamamıyle hayatımızdan çıkarıp, doğal sürece döneceğimize inanıyorum. Sizlerde yazılarınızla destek oluyorsunuz. Teşekkürler canım

Adsız said...

Merhaba tekrar herkese :)) Öncelikle yorumlarınız için çok mutlu olduğumu söylemeliyim, hepinize ayrı ayrı çok teşekkür ediyorum.. Tüm bu yazdıklarınızdan sonra benim de yazacak çok şeyim var elbet, çünkü hepiniz yazılarınızda çok haklısınız.
Söylenecek çok şey olunca nerden başlayacağını da bilmek zor oluyor tabi ama bir yerden başlayalım bakalım gerisi gelir heralde:) Gülçincim yazdıklarını o kadar iyi anlıyorum ki çünkü siteye yeni geldiğimde ben de aynı sorunla boğuşuyordum. Fato'nun da dediği gibi dkz sanki kolay gibi görünüyor ama bir sürü faktör işin içine girince insanın aklı çok karışıyor. Kilo aldığını söylemişsin, bu öğrenme sürecinde gayet normal bir şey; ben de 6-7 kilo almış ve telaşa kapılmıştım. Ama merak etme, asıl önemli olan bu işi kavramak. Bunu öğrendin mi kilo kontrolün eline geçecek zaten ve sonra tek yapman gereken şey kiloların giderken senin sabır göstermen olacak. Pes etmemen de çok güzel çünkü benim de başıma neler neler geldi ama her hatanda nasıl yapacağını biraz daha iyi anlıyorsun, bir adım daha yaklaşıyorsun.
Bu aslında tecrübeyle, deneyerek öğrenilen bir şey ama Tubikko dediğin gibi sanırım kendi hikayemi yazmak iyi bir fikir. Faydalı olacak gibi geliyor bana da. Çünkü artık karşılaşılabilecek her sorunu biliyorum nerdeyse ve bu herkes için yol gösterici olabilir. Uygulamaya çalışırken bu yöntemin doğruluğuna inanmadığım, ya da (bazen karşılaşıyorum bazıları yazıyor) "Önce diyet yapıp sonra bu yöntemi uygulayacağım." diye düşündüğüm, çaresizlikle boğuşup kendimi suçlu hissettiğim, kısıtlamaları tekrar bulaştırdığım, kendimi kandırıp her şeyi elime yüzüme bulaştırıp tekrar 0'dan başladığım çok dönemlerim oldu. Ama tüm bunlar dkzyi tam olarak kavrayamamaktan olduğunu gördüm. Öğrenmek, anlamak süreci biraz gayret, çaba, cesaret ve de zaman istiyor. Tüm bunları anlatmayı çok isterim ben de. O halde.. en kısa zamanda kendi hikayemi paylaşıp bunları yazacağım sizlere. Dilerim yararı dokunur. Şimdilik öpüyorum hepinizi. Bu yolda pes etmeden hep beraber yürüyebiliriz umarım. Bunlar size destek olabiliyorsa destek olmaya devam edeceğim..

Dietcil said...

Merhabalar
Bende 1 haftadır DKZ ile ilgili bilgileri ve yazıları inceliyorum.Burada yaşadıklarınızı ve zorlandığınız durumları yazarsanız biz yeni başlayanlar için yol gösterici olacaktır.Ne kadar çok yazı olursa okadar fazla bilgiye ulaşabiliriz.Hepinize kolay gelsin.teşekkürler...

nurays said...

Sevgili DKZ kahramanları,
Ben de Dietcil gibi(onunla dietkardeşliğinden biraz konuşmuşluğumuz var) DKZ'ye yeni başlayanlardanım.(İki haftayı biraz geçti)Ozan Tunçer'in dört kitabını aldım okudum, bir tanesini halen okumaktayım. Önce neden diyetlerin şişmanlattığı üzerine bu kadar çok yazdığını, nasıl zayıflayacağımız konusu üzerinde neden bu kadar az durduğunu anlayamamıştım. Ama zaman geçtikçe, ve diyetlerle hızlıca zayıflamaya alışmış beynimin DKZ'den de aynı tepkileri beklediğini görünce, yani kendimi her an tutamayıp tekrar bir diyetin kollarına bırakıverecek gibi hissettiğimde, beynimizin neden diyetlerin işe yaramayacağına kesin olarak ikna olmuş olması gerektiğini çok iyi anladım.
Sonuçta yapılması gereken, yani bu yöntem, yani organizmanın sesini dinlemek kitaplarla uzun uzun anlatılacak bir şey değil. Çünkü bu kişisel bir deneyim. Ama diyetlere geri dönmekten bizi koruyacak şey, istatistikler ve diyet yapınca başımıza gelecekleri ve birçok kez de gelmiş olanları iyice kavramış olmak.
Kendimi ve çocukken de şişman olduğumu düşününce, normal insanlar gibi yeme alışkanlığına geçişin öyle kısa bir süreç olmayacağını tahmin ediyorum. Koskoca bir hayatın değişmesi demek bu. Ama bunu başarırsam, hayatımın yaşanmış tarafı için pişmanlık duymayı bırakıp, kurtarabildiğim kalanı için kendimle gurur duyacağım.
Sevgiler ve hepinize başarılar...