23 Mart 2008 Pazar

Zorluklar ve Başarı

Eveeet.. Herkese merhabalar.. Ben birkaç şey söylemek istiyorum. Dkz hakkında, karşılaşılan şeyler hakkında. Öncelikle şunu söylemeliyim ki dkz gerçekten kalıcı zayıflama sunuyor ve diyet yaparken düştüğümüz hastalıklara izin vermiyor. Sağlık ve huzur da getiriyor diyebilirim ve kafamızı yemek düşüncelerinden arındırıp bir anlamda hayatımızı yaşamamızı sağlıyor.

Daha önce de dediğim gibi benim dkzyi anlatmam zor bunu öğreneceğiniz tek kaynak Ozan Tunçer'in kitapları. Hangisi derseniz "Zayıflamak" adlı olanı takip edebilirsiniz derim. Benim söyleyeceğim şeyler ise dkzyi anlayıp uygulamanın öyle göründüğü kadar kolay olmadığı. Gerçek anlamda bir çaba göstermeniz gerek ama bu çaba kesinlikle ve kesinlikle "az yiyeyim" ya da "şunu yemeyim" diyerek değil. Ben bunu uygulamak için çok zaman ve emek verdim ama hiçbir zaman "Bu yöntem işe yaramıyor" demedim. Hep nerde hata yaptığımı bulmaya çalıştım ve gerektiğinde tekrar tekrar başa dönmüş buldum kendimi. Ama sonunda hep yaptığım hatayı yakaladım.

Şimdi benim size tavsiyem kitapta yazılan adımları cesaret ederek teker teker uygulamanız. Ve o basamağı gerçekten anlayıp başardıysanız ve kendinizi ilerlemek için hazır hissediyorsanız diğer basamağa geçmeniz. Bana neler zor gelmişti tek tek hatırladığım kadarıyla yazayım. İlk önce acıkmayı beklemek.. Bu çok zor gelmişti. Vücudum sanki onu tekrar kandırıp, aç bırakacağımdan korkuyordu. Ve sonra acıkınca doymak.. Bu da öyle sanıldığı kadar kolay değil. Bir kez acıkmayı beklemeyi başardınız mı ve artık beklemek sizi korkutmuyor hale geldi mi bu sefer bedeninizi doyuracağınızı ona göstermelisiniz. Burda kesinlikle yasak besin serbest besin kavramı olmadan, kısıtlamaları kafanızdan gerçek anlamıyla atmanız gerekecek. Bunlar zaman içinde olacak şeyler, artık kıtlığı bitirdiğinize, bolluğu getirdiğinize ve her acıktığında doyacağına bedeniniz size inanmalı ve güvenmeli. Bunu sağlayabilmeniz aslında bu işin kilit noktasını oluşturuyor diyebilirim.

Ben bu adımları geçtikten sonra da yanılgılara düştüm. Mesela daha da iyisini yapabilirim deyip kilo aldırdığına inandığım şeyleri bazen farkında olmayarak yasakladım. Bu bir anlamda kıtlık sinyalidir ve vücudun alarma geçmemesi mümkün değildir. Bir besini yasaklarsanız bir zaman sonra kendinizi o besine saldırırken bulursanız hiç şaşırmayın.. Bir diğer hatam da sofradan gerçekten doyarak değil "doymuş gibi yaparak" kalkmamdı. Bedeninizi kandırabilceğinizi düşünmüyorsunuz heralde?

İşte bolluk alt yapısını oluşturduğunuzda artık biraz daha ilerdesiniz demektir. Bu aşamada bazen acıkmadan yediğinizi fark edip, "Aslında bekleyebilirdim", "Aslında doymuştum, daha az yiyebilirdim" gibi cümleler de kurmaya başladıysanız baya ilerlemişsiniz demektir. Ama malesef yolun bundan sonrasında da zorluklar var.. (Evet malesef çok kolay değil..Biraz çaba..) Bundan sonra motivasyon düşüklüğü en büyük düşmanınız. Sabır gerekiyor, sonuç almak için önce uygulamak gerekiyor. Burda olmadığını görüp moralinizin bozulması biraz doğal. Burda ben "Beklemenin mucizesi"ni gördüm. İnat edip beklerseniz acıkmanızı, yani motivasyon düşüklüğü yaşayıp "Olmuyor nasılsa" deyip acıkmadığınız halde yemek yiyerek değil, beklerseniz ve yavaş yavaş da (artık doygunluk veren miktarları az çok biliyorsunuz, onlara uyarsanız..) sonuç almaya başlayacaksınız. Ve sonuç aldıktan sonra zaten her şey hızlanıyor. Acıkmadığınız zaman yemek yiyemiyor hale geliyorsunuz.

Burda asıl önemli olan ne kadar istediğiniz. İncelmeyi ne kadar istiyorsunuz? Çok istemeniz size zorluklarla mücadele edebilme gücü sağlıyor. Yani işte böyle... Ve benim bir tavsiyem de; doymaya uyabilme süreci en zorlayıcı olanı heralde burda motivasyonunuzu yüksek tutmanız için size sporu önerebilirim. Ama spor "yediklerimi yakayım" diyerek değil elbet (tabi herkes için uygun da olmayabilir ama sevenler ve iyi geldiğine inananlar için), vücudu daha sağlıklı tutuyor ve gelişmeleri biraz hızlandırıyor.

Dkzde son nokta; artık öğün saatleriniz kafanızda saatleri biraz oynak şekilde belirlenmiş, canınızın çektiğini abartmadan yiyebildiğiniz ve zevk aldığınız bir nokta. Zayıflamak için gerçekten az yemeniz gerekiyor ama diyetten farkı "az yiyeyim" asla yok, "bu kadarla doyarım" var.

Son olarak; işte dkznin zorlukları bunlar. Eskiden kalma alışkanlıklarınızla mücadele ediyorsunuz ve yeni bir şey öğrenip oturtmaya çalışıyorsunuz. Tabiki kolay değil. Ama pes etmeden bu öğrenme sürecinde var olmak ve kendinizde o gücü bulmak sizin elinizde.

8 Comments:

Adsız said...

Teşekkürler Arıpetek,uzun zamandır bakıyorum buraya herkes terketmis gibi geldi:(
Dedim herkes bıraktı heralde diye...Yazdıkların çok doğru,sabırlı olmalı ve bu olayı iyi kavramalıyız...Unutmamalıyızki o kiloları 1günde almadık...Zamanla incecik ve fıstık gibi olacağız:)

Adsız said...

Evet ben de ona inanıyorum inşallah :) önemli olan hata yaptığımızda umutsuzluğa düşmek değil hatamızı bulup devam etmek hadi bakalım o zaman... :) görüşmek üzere...

Adsız said...

Arıpetek abla ben yorum bıraklabilceğni bilmiordum.İlk kez oluor.Önce ii bi sistem rejimleren bıkmıştım çünki sarıldım dkzye daha öncde duymuşdum yaklaşık 11 aydır belkim dahfazla anlamaya çalışıoum ama yalnış giden bişiyler var.sonuç yapboz tıpkı rejime döndü ufff.

nerde hatam yapıoum bilemioum.ii bişiy bu ama rejimle şimdiye 11 ayda fazlafazla 3 buçk kilo verdim ,nasl olsa rejimde diilim

nasl olsa kısıtlamam yok
nasl olsa kısıtlama mikrobundan uzak duruoum diye doymayı abarttım sanırım uff

11 ay da rejim yapsam ne kilolar verirdim die düşünmeden edemedim

yaşım daha 19 kilom çook,yazamıoum bile:(
yardım ablalarım yaa:(

Adsız said...

Şöyle söyleyeyim.. Dkzyi yanlış anlayıp yedikçe yiyoruz bazen bişey olmaz diye ama aslında gayret gerekiyor biraz. Bu iş nasıl mı özetleyeyim; acıkmanızı gerçekten çok iyi tanımanız gerekiyor ki sadece acıkınca yiyebilesiniz. Bir kez bunu anlayınca acıkmanızı bekleyince doymayı da yavaş yavaş tanıyor hale geliyorsunuz ve miktarları abartmadan da doyduğunuzu fark ediyorsunuz. Bunu başarabiliyor musunuz? Bunu anlamak için biraz süre gerekiyor ama. Bundan sonra da zorluk işin bekleme kısmında. Sabırsızlıktan ya da umutsuzluktan bazen beklenemiyor.. Ama beklerseniz aç olduğunuz zaman yerseniz, eski alışkanlıklarınızı kırabilirseniz oluyor..
Şimdi biraz acele yazdım ama daha sonra sorunuz olursa daha açıklayıcı bir şekilde yazarım..

Unknown said...

merhaba herkese,
ben dkz ile daha yeni tanıştım. çok çekici ve daha önemlisi çok da mantıklı geldi hepsi. kitapta sanki beni anşatıyordu. ayın birinden beri uyguluyorum ve bu gün ayın 7si ama ben 2 kilo almışım. zaten sürekli artan bir eğilimim var işte kısıtlamalar o yasak bu yasak düşüncelerini atınca 'doyuncaya kadar yiyince' hemen almışım kiloları. moralim fena bozuldu tabi. hemen kitabıma sarıldım, sonrada sizlerin yazdıklarınızı okumaya başladım. ii geldi baya ama... işte şu amalar kafalardaki soru işaretleri olmasa. diyet yaparken sıkı tutar tutar sonra farketmeden kaçamaklara başlardım. cips kaçamakları, patlayıncaya kadar yemeler felan. sonra gene verilenler geri hemde fazlasıyla. offf neyse işte herkesin yaşadığı aynı şeyler. şimdi tek sorunum doymak. sanki doyma duygumu unutmuş gibiyim doyup doymadığımı anlayamıyorum. aslında anlıyorumda anladığımda epey yemiş oluyorum sonrada geliyo kilolarrr. offff...

Adsız said...

Hmm is аnyone elsе encountering prоblеms ωith the images
on this blog loading? I'm trying to figure out if its a problem on my end or if it's the blog.
Any resρonses would be greatly appreciаteԁ.


My hοmepаgе: wedding dresses
my website :: wedding dresses

Adsız said...

excellent issues altogethеr, you just received а new readеr.
What may you suggеst in regards tο yοur submit that you simρly made а few days ago?
Any ѕure?

Looκ at my blog :: seopressor version5

Adsız said...

Hmm it lookѕ liκe your website ate my fіrst сomment (іt wаs eхtrеmely long) sο I
guеss I'll just sum it up what I wrote and say, I'm thorоughly enjoуіng your blog.
I too am an aѕpiring blog bloggег but I'm still new to the whole thing. Do you have any tips and hints for rookie blog writers? I'ԁ
ceгtainlу apρгecіаtе it.


My page :: SEOPressor V5