10 Ocak 2008 Perşembe

BAZI ÖNERİLER

Merhaba Arkadaslar,



Ben Ozan Tunçer'in Zayıflamak isimli kitabını tekrar okumaya başladığımı belirtmiştim son 2-3 gündür ve dün gece nihayet bitirdim. Bu esnada yaptığım yanlışlıkları neden kilo veremediğimi ve DKZ ile ilgili olarak neye tam adapte olamadığımı da keşfettim.Küçük küçük notlar da aldım. Bunları da dilimin döndüğünce sizlerle paylaşmak istiyorum bana faydası oldu,inanıyorum ki size de olacaktır ve belki de kafanızdaki soru işaretlerine bir nebze olsun cevap olacaktır.



*Öncelikle DİYETSİZ KALICI ZAYIFLAMA uygulaması esnasında iradenize ihtiyacınız olacağını söylemek isterim.Ama bu irade kendinizi açlığa,kıtlığa mahkum etmek için değil.Yılların alışkanlığı ile hızlı kilo vermeyi arzulayabilir, çevrenizdeki bazıları sizin onların istediği kadar çabuk incelmediğinizi düşünebilir,size inat diyet reçetelerini gözünüze gözünüze sokabilir. İşte tüm bu kışkırtmalara yenilmemek için, aklınızı kullanmaya devam etmek için irade gücünüze ihtiyacınız olacak.

* Şişmanlatan besin diye birşey yoktur,tıpkı zayıflatan besin olmadığı gibi....Bunlar diyetçi dayatmacı zihniyetin ürünüdür.

*Ağırlık dengeleme sisteminizi ele geçirirken asla kafanızda yasak besin serbest besin şemaları kurmayın.Size durmadan şişmanlatan besinlerin listelerini sunmaya çalışanları dinlemeyin.

*Sporu zayıflamak için bir araç olarak görmeyin.Eğer sporu hayatınıza sokuyorsanız bu sadece sağlıklı yaşamak ve mutlu olmak için yaptığınız bir sosyal aktivite olsun.Yani sporu yaşamımıza niçin kattığımız önemli. Amaç keyif almak,zinde olmaksa sorun yok ama yok şu kadar spor yaparsam bu kadar kalori yakarım gibi bi mantıkla yaklaşılıyorsa işte o zaman bir terslik vardır ve kısıtlama mikrobunun etkisi altına girebiliriz.(Ben kendi adıma sporu yalnızca mutlu olmak ve kendimi zinde hissetmek için yapıyorum ve de canım isterse :) yoksa öyle spor yapıcam diye yorgunken bile canıma okumam )

*Kilo sorunu yaşamayanlar neden sorun yaşamazlar hiç düşündünüz mü;

  • *Yemeğe acıkarak başlarlar
  • *Bazen acıktıkları halde şu ya da bu sebeple yemek yiyemeseler bile karşılarına çıkan ilk fırsatta karınlarını doyururlar
  • *Çoğu zaman karınları tok olduğunda bişey yemeselerde bazen geri çeviremeyecekleri bişey olduğunda sadece canları çektiği için onu yiyebilirler.Ama böyle durumlarda da asla vicdan azabı çekmezler çünkü zaten takip eden öğünde iştahları otomatikman azalmış olur.
*DKZ uygulamasının esas özünün vücudumuza kıtlığın bittiğini,ihtiyaç duyduğu zaman besin alacağını öğretmek.Böylece vücudumuz ihtiyacı olduğunda besin alacağını bildiğinden depoları yakmaya başlayacak. Bir miktar enerjiyi yediğimiz besinlerden alırken bir miktarını da iştahımız kesme yönteniyle depolardan yakacak.

*Ne zaman acıkmış olduğumuzu bizden daha iyi hiç kimse bilemez.Karnımızdaki kazınmayı bizden başka kimse hissedemez.

*Acıkmayı hissetmeye başladığınızda emin değilseniz önce bir bardak su için ve bekleyin eğer yarım saat sonra yine aynı şeyleri hissederseniz o zaman oturup afiyetle yemeğinizi yiyin.

*Sevdiğimiz yemeklerle karnımızı doyurmak Diyetsiz Kalıcı Zayıflamanın sağlam temellerini oluşturmanın vazgeçilmez koşulu olduğunu unutmayalım.

*Acıkmaya uymak için çaba gösterip doymanın farkına varmaya çalışmalıyız.

*Acıkmaya her zaman yüzde yüz uyamasak bile elimizden geldiğince sık uymalıyız.

*Acıktığımızda kendimizie yemek imkanı yaratmalı,acıkmadığımız zaman yememeye dikkat etmeliyi.z

*Acıkarak başladığımız her yemek biizm doyma sinyali ile tanışmamız için bir fırsat olacaktır.

*EĞER ACIKMADIĞINIZ HALDE YEMEK YEMEYE BAŞLAMAK ÜZEREYSENİZ,NELER KAÇIRMAKTA OLDUĞUNUZU HATIRLAYIN!!!

*Doymanız ve bundan sonra aç kalmayacağınızı bilmeniz sizi yemek peşinden koşma zahmetinden kurtarır bu sayede tokken canınız habire bişeyler yemek istemez.Çünkü acıktığınızda o yiyeceklere ulaşabilecğeinizi bilirsiniz.

*Beslenmenizi çeşitlendirmeye özen gösterin.

Şimdilik benden bu kadar arkadaslar, elimden gelidiğincedilimden döndüğünce yazdı manladıklarımı kendime ders çıkardıkalrımı..Umarım size de yardımcı olur.
Sevgiler....

20 Comments:

Adsız said...

Ellerine Sağlık Tubbiko ne güzel anlatmışsın ınş. bu bılgıler herkese faydalı olur ve kafasında soru işareti olan arkadaslarımızı aydınlatır,

Adsız said...

Tuğbacım bravo....çok açıklayıcı bir yazı olmuş tatlım..ellerine gözlerine sağlık..

Adsız said...

Arkadaşlar ben ne zaman karnımın kazındığını hissetsem ve biraz beklesem arkasından müthiş bir mide yanması geliyor. Son birkaç gündür karnım kazınınca su içip beklemeyi de denedim ama sonuç değişmiyor. Acıktığımdan emin olmayı neredeyse hiç başaramadım. Acaba diyorum, midemdeki kazıntılar bu durumda açlık sinyali değil de mide yanmasının habercisi mi yoksa? Bende reflü de var, ondan mı acaba? Ben hiç adam gibi acıkamayacak mıyım???

Adsız said...

Reyhancım geçmiş olsun..Belki dediğin gibi reflüden olabilir.Karnın kazınınca neden su içip bekliyorsun?Yani karnım kazındı demenden ben acıktığını anlıyorum.Yanlış mı anladım yoksa reyhancım?Eğer acıkıp acıkmadığından şüphe edilen durumda 1 bardak su içilip yarım saat bekleniyor reyhan..Ama acıktığından eminsen su içip beklemene gerek yok.Hemen afiyetle sevdiğin besinlerle karnını doyurabilirsin canım...

Adsız said...

Merhaba
Kasım başında sigarayı bıraktıktan sonra bir ay icinde 1,5 kilo aldım.Zaten 2-3 kilo fazlalığım vardı.Tesadüfen sizi ve DKZ yi tanıdıktan sonra bozulan moralim duzeldi...Yönteminizi uygulamaya çalışıyorum,size desteğinizden dolayı tesekkür ederim.

Adsız said...

Hoşgeldin Güllü

Soruların olursa yardımcı oluruz.Dkz yapmana çok sevindim...

Adsız said...

İsimsiz, çok teşekkürler. Ben bu ayrıntıya dikkat etmemişim...

Adsız said...

Selam herkese :)) Tubikko çok güzel olmuş ellerine sağlık. Ben bu yolda devam ederken şuan deneyimlediğim birkaç şeyi paylaşmak istedim. Bana doğru gibi geliyor ama sizin de fikrinizi almak istedim.. Dkzyi uyguladığım günden bu yana yemeklerde aslında çok azla doyduğumu ve eskiden olan miktarların kat kat azının beni tatmin ettiğini gördüm. Kafamızda kısıtlamaları bitirdiğimiz ve kendimize yasak koymadığımız zamanlar gerçekten de vücudumuz ne kadar ihtiyacı olduğunu söylüyormuş.. Bu noktada da beni zorlayan şey ise eskiden kalan alışkanlıklar.. Eskiden daha fazla miktarda yediğim için şimdi biraz çelişki ve korku yaşıyorum. Alışkanlıklar bu işte büyük bir rol oynuyor diyebilirim kızlar. Buna dikkat edin. Alışkanlığı kırmak biraz zor olabilir benim şuan böyle bir problemim var mesela. Sizce bu normal mi?
Ve fark ettiğim diğer bir şey de stres olduğum zaman bir şeyler yeme ihtiyacı hissetmem. Bunu fark ettiğimden beri daha dikkatli davranıyorum ve başka şeylerle atmaya çalışıyorum. Bunun gibi aç olmadığımız zamanlarda yemek yememizin başka nedenleri olabilir diye düşündüm. Üzüldüğümüz, kızdığımız, ya da yapacak bir şey bulamayıp boşlukta hissettiğimiz zamanlarda. Yorumlarınızı bekliyorum..

TuBiKKo said...

sevgili arıpetek gerçekten çok doğru bir analiz yapmışsın.Evet dkz ye başladığımızda gerçekten çok daha az miktarlarla doyduğumu ben de görüp dehşete düşmüştüm... eski alışkanlıklar ise seni korkutmasın sen artık kısıtlama mikrobunu attın beyninden ilk zamanlar kendini dinleyerek doyma hissini yakalamaya çalışırsan ve midendeki tokluğu hissedip gerektiği yerde bırakmayı başarırsan bu sorunu çözersin....

Stres olunca yemeye gelince,bunu ben de çok yapıyorrdum,bunu hissettiğin zaman kendi kendine şöyle söyle;''TOK OLDUĞUM HALDE SADECE STRES YÜZÜNDEN BUNLARI YERSEM GEREKSİZ ENERJİ DEPOLANIR,İNCELME HEDEFİMDEN UZAKLAŞIRIM'' Yani strese girip bişeyler yemeye yöneldiğinde kendine bir sor bakalım gerçekten midem mi acıkan yoksa ruhum ya da beynim mi? Eğer aç olan miden ise o zaman çekinmeden ye ama seni yemeye iten beynin ya da duygularınsa eminim bunu farkettiğinde gereksiz yemeyeceksin..Ben başarabileceğine inanıyorumunutma vücududnun söylediklerini senden daha iyi hiç kimse anlayamaz.

Adsız said...

Tuğbacım yazı çok güzel olmuş, emeğine sağlık.
Ben de Dkz ile tanıştıktan sonra çok daha az yemekle doyduğumu farkettim. Dkz'yi tanıdığımda çok kolay diye düşünmüştüm ama uygulaması gerçekten hiç kolay değil çünkü diyetler belleğime öyle bir kazınmış ki bazen farkında olmadan kayabiliyorum. İşte şu yemeği yemesem kilo yapar diyorum. Sonra ne yapıyorsun sen; kısıtlama bitti, açsan istediğini ye acıkmadıysan acıkınca yersin diyorum kendi kendime... Tabi yılların verdiği alışkanlıklar kolay değişmiyor ama öğreniliyor. Kendimi epeyce yol katetmiş sayıyorum (öğrenme konusunda)Dkz öncesi sporu zorunlu olarak yapardım Başım çatlayana kadar ağrırdı ama ben devam ederdim. Şimdi ise sporu, istediğim zaman yapıyorum.Çünkü ben VÜCUDUMLA BARIŞTIM. bUBu işi birlikte başaracağımıza ben gönülden inanıyorum arkadaşlarım...

Adsız said...

Teşekkürler Tubikko yanıtına çok mutlu oldum :)) evet inşallah bu yolda pes etmeden bazen yavaş bazen hızlı ilerleyeceğiz. şimdilik bu alışkanlık sorunu çözmeye çalışıyorum..

Adsız said...

Merhaba herkese..Ben bir şey soracaktım size tek başıma dkz uygularken bir sorun olmuyor ama ailecek sofraya oturduğumuzda uygulayamıyorum :( sizce ne yapmalıyım? :(

Adsız said...

Evet iki gündür nerde yanlış yaptığımı düşününce ve Ozan Tunçer'in sayfasını okuyunca sanırım hatamı buldum ben..Hem acele ettim sabırsız bir şekilde hemen olsun istedim (böylece vücudumu dinleyemedim..) hem de ailecek sofraya oturunca kilo alacağım korkularım tekrar kendini gösterdi. Az yemeliyim dedikçe kendimi kıtlığa boğdum ve kıtlık sinyali ortaya çıkmış oldu.. Şimdi bunun için biraz üzgün olsam da hatalar da insana çok şey öğretiyor, kaldığım yerden devam edeceğim. Bunu paylaşarak belki sizlere de bir faydası olur diye düşündüm. Tavsiyem kıtlığı tamamen aklınızdan silin (bu bazen kolay olmasa da..) ve hiç mi hiç acele etmeyin.
Öğrendiğim bir diğer şey de gerçekten Ozan Beyin de dediği gibi -tamam incelmeyi elbette hepimiz çok istiyoruz ama- acıkma doymamızı öğrenmek, yemeklerimizi zevkle yemek, sofranın tadını çıkarmak ve yiyeceklerle boğuşmak yerine hayattan zevk almak ve tadını çıkarmak bence çok daha önemli. Zayıflayacağım diye kendinize takıntı yapmayın kızlar. Güzel, keyif aldığımız bir beslenme düzenimizin oturması gerçekten çok daha kıymetli. Ozan beyin sayfası çok faydalı gerçekten. Şimdilik söyleyeceklerim bunlar benim. Görüş alış-verişinde bulunmak isterseniz seve seve yaparım. Herkese sevgiler..

yesildomates said...

blog çok güzel....

ellerinize sağlık...verdiğiniz bütün bilgiler biz hanımların hep ihtiyacı olan şeyler.....

teşekkürler.....

Adsız said...

Yeşil domates teşekkür ederiz.

Adsız said...

Arıpetek çok haklısın kendimizi kilo vericez diye fazla sıkmamalıyız.Rahat bırakmalı ve kiloları düşünmemeliyiz.Böylece hem stress olmayız hemde daha rahat kilo verebiliriz.

etki alanı said...

Sadece son yazınızı okudum.yorum yaptıktan sonra,hepsini okuyacağımdan emin olun.Zayıflama moduna girdiğim şu sıralar beni motive edici yazınızla karşılaşınca çok sevindim.
Ben sanırım ağustos ayından beri kendi sistemimle zayıflamaya karar verdim.Daha doğrusu çocuklarımın gayretiyle...Benim gece yemelerim yüzünden aşrı kilo aldım..onlarda gece yatarken suyumu kapının önüne koyup,mutfak kapısını kilitlemeye başladılar.Ben de iş dönüşü eve yürüyerek gelmeye başladım.4 ayda 25 kilo verdim...ama yine almaya başladım..işten çıkınca hareketsizlik başladı...Her ay bloğumda ne kadar kilo kaybettiğimi yazıyordum..Geçen ay yazamadım.Utandım..Bu ay sonu inşallah o açığımı kapatacağımı umuyorum...bir yılda 45 kilo vermeyi hedeflemiştim(105 kg)...önümüzdeki ağustosa kadar,kendime verdiğim sözü tutacağım..Beni benden başka kimse zayıflatamaz!
Ama çocuklarımın ve sizlerin desteğine hiç hatır demememmmmmm...!!!!
Sevgiler..
TüTü

Dietcil said...

Açıklayıcı bilgileriniz için çok teşekkkür ederim.DKZ ye başlamadan önce bütün ayrıntılarını gözden geçirmek çok iyi oluyor.

Dietcil said...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız said...

Webmaster cok tesekkurler...

Selamlar Kubra