24 Ocak 2008 Perşembe

HERKES BURDA MI???

Merhaba arkadaşlar; tubikko ve benim işlerimizin yoğunluğu arzucumun geçirdiği gripten dolayı vermiş olduğumuz kısa aradan dolayı özür diliyoruz ,inşallah bundan sonra yazılarımızla kaldığımız yerden devam edeceğiz.
Kimler neler yaptı DKZ nasıl gidiyor ,aramıza katılanlar ,vazgeçip bırakanlar ? orda neler oluyorJ .
Ben kendi adıma söyleyebilirim ki; acıkma ve doyma olayını sanırım tam anlamıyla kavradıktan sonra her şey düzene giriyor ,, Zaten işin en zor kısımlarından biride acıkma ve doyma arasında ki bağ bundan sonrası zaten çok kolay.Ben; DKZ ile haziranda tanıştım ve tam anlamıyla acıkma ve doyma yı kavramam yaklaşık 6 ayımı aldı ,her zaman söylediğimiz gibi, biraz yavaş ilerleyen ve sabır gerektiren bir durum DKZ,
Sizler ne durumdasınız ? DKZ uygularken işinizi kolaylaştıran yada ben bunu yapıyorum faydası oldu diye düşündüğünüz fikirler varsa lütfen paylaşın ,umarım her şey yolundadır. Bu konudaki düşüncelerinizi yazının altındaki yorumlarda belirtebilirsiniz…1 Şubat Tartı Gününde Görüşmek Üzere...

Sevgiler…

9 Comments:

Adsız said...

Merhaba herkese!! Uyku tutmayınca ben de kalktım ve Arzucum yazını gördüm. Evet sana katılıyorum ne yazık ki kimse paylaşmıyor. Ben de hemen yorum yapmadan önce istedim ki biraz birileri bir şeyler paylaşsın sonra ben yazayım çünkü daha önce ben birçok yorum yaptım ama pek paylaşan olmadı. Neden böyle bilmiyorum. Belki bu yönteme inanıp uygulayanların sayısının azlığındandır ya da belki herkes işi nedeniyle çok yoğundur ve vakit ayıramıyordur. Ya da belki uzun süreden beri bu sitede olduğu için ve olabilecek sorunlar çoktan konuşulduğu için yazacak bir şeyin olmamasındandır..
Tüm bunlar benim tahminlerim gönül isterdi ki burda olan herkes deneyimlediği, gözlemlediği şeyleri paylaşsın birçok fikir alış-verişi olsun.. Her neyse bunları geçecek olursak madem yorum yapan yok ilk yorumu ben yapayım öyleyse. Şimdiye kadar olan uygulamamdan..
Evet aslında gerçekten her şey çok basit deneyimledikçe de daha rahat fark edebiliyorum. Acıkma ve doymayı kavradıktan sonra her şey düzene giriyor ve gerçekten de bundan sonrası çok kolay. Zor kısmı bunları algılayabilmek ve uymakta. Acıkma ve doymayı öğrenmek ve uymak için çaba göstermek işin zor kısmı. Çünkü eski beslenme alışkanlıklarının yerine yenilerini getirmek için çaba gerekiyor ve (bende gözlemlediğim şey..) kilo alma korkusunu yenmek gerekiyor.
Şuan ben acıkmamı kavrayabiliyorum ve beslenme düzenim oluştu. Yani hangi saatlerde acıkacağımı kestirebiliyorum. Benim bu aralar takıldığım nokta doyma konusu.. Doymanın ne demek olduğunu tam kavramış değilim. Biraz zor geliyor bana kafam karışıyor. Uymakta biraz zorluk çekiyorum ve ne yazık ki 'çok yersem de kilo alırsam' korkum devam ediyor. (bir de eski beslenme alışkanlıkları -mesela daha önce yenen ama şimdi çok gelen miktarlar- işi biraz daha karıştırıyor..) İşte şuan geldiğim nokta bu: doymayı öğrenmek için uğraşıyorum.
Bu noktaya kadar gelmek için de çok uğraştım. Acıkmayı öğrenmek, ona uymak, beslenme düzenini oluşturmak.. Biraz zaman ve emek isteyen şeyler. Bunları yaparken de yöntemlerim oldu elbet bunları paylaşmak da isterim eğer ihtiyaç olursa ama şuana kadar bunlar hakkında sorunlar gelmediği için ben de yazmadım.
İşte şimdilik böyle.. Sizler ne durumdasınız? Neler yapıyorsunuz? Ve eski dkzciler sizlerden de öğreneceğimiz çok şeyler vardır eminim.. Umuyorum herkes bir şeyler yazar ve bol paylaşımlar olur. Sevgiler..

Adsız said...

Sevgili arıpetek yorumun için teşekkür ederim.Acıkmayı öğrenirken yaptığın yöntemden bahsedersen yeni dkz cilere çok büyük faydası olur eminim.
Doyma konusunda zorluk çektiğinden bahsetmişsin...haklısın..doyma daha geç ve daha zor öğreniliyor.Bu yüzden size düz tabak önermiştik.düz tabakla daha rahat anlaşılıyor.Mesela çok acıktın diyelim.Düz tabağa(çorba değil tabiiki:)))atıyorum 3 ç.kaşığı nohut al yanında da pilav varsa 3 kaşık pilav al.Yanında salata mı yersin yoğurtmu yersin birşey yemezmisin sen karar ver.Bunları yedin eğer doymadıysan birer kaşık daha al.Diyelim onuda yedin acaba doydum mu doymadım mı diye şüphen varsa ağzına 1 lokma bir şey at doyduysan o ağzına attığın bir lokma seni rahatsız edicek.Yada doydum zannettin ama doymadın ozaman daha erken acıkırsın..
Arıpetek umarım sana yardımcı olabilmişimdir.Ben doymayı bu düz tabakla kavrayabildim gerçi düz tabak önemli değil istersen çukur tabak al o sizin isteğinize kalmış.Ama önemli olan herzaman yediğim porsiyonu azalttım ve nekadar az şeyle gerçekten doyabildiğimi gördüm.
Diğer arkadaşlardan da açlık ve doymayla ilgili önerileri varsa bekliyoruz.

Adsız said...

Çok teşekkürler Arzucum :) Evet doymak konusunda şuan zorluk çekiyorum gerçekten. Aslında azla doyabileceğimi kavrıyorum ama bunun pratiği biraz zor işte.. Tabiki çok yardımcı oluyorsun bazen destek olduğunuzu bilmek bile yetiyor. Bu yeni önerdiğin fikir için de çok teşekkürler doymayı algılamakta yardımcı olabilir gerçekten. Tabağa fazla almamakla kendimizi yemeye zorlamayabiliriz bu da eski alışkanlıklarımızdan kurtulmamızı sağlayabilir. Bakalım şimdi bunu deneyeceğim..
Acıkmayla ilgili önerilerim demişsin.. Ben acıkmayı öğrenme konusuna pek değil ama "ne zaman tekrar acıkacağım, ne zaman yiyeceğim, şimdi yedim ama normal mi, arkadaşlarım ya da ailemin yemek yeme saatlarine uymuyor ne yapacağım" gibi sıkıntılar çekenlere ve "Beslenme düzenim olsun artık!" diyenlere bir önerim olabilir. Çünkü ben böyle bir sorun yaşadım ve bir beslenme düzeni oluşturmanın bu uygulamada işleri biraz daha kolaylaştığını fark ettim. Bir beslenme düzeniniz olunca her şeyden önce kafanız daha rahat oluyor ve "acıktım mı acıkmadım mı" gibi sorularla boğuşmuyorsunuz ve beraber oturulan yemekler böylece sorun olmaktan. Ama tabi bunun için önce biraz acıkmanızı tanımalı ve aşağı yukarı ne kadar zamanda bir acıktığınızı (kendi acıkma ritminizi) biraz keşfetmiş olmanız lazım. Sonraysa yemek yeme saatlerinizi çevrenize göre bir düşünüp -genelde hangi saatlerde yemek yeniyor, sofraya oturuluyor ya da bir atıştırma, ara öğün oluyor gibi..- Bunu düşündükten sonra kendinize bir beslenme düzeni oluşturun, yani yemek yiyeceğiniz saatleri belirleyin. Bunlar tabiki tam kesin saatler değil ama aşağı yukarı öğünler. Mesela "Günde 3 ya da 4 öğün yiyeceğim" deyin ve aşağı yukarı kendi çevrenize bu öğünlerin saatlerini belirleyin. Bu sanki dkzye uymuyormuş gibi görünüyor olabilir ama aslında dkzye çok yakışıyor çünkü siz zaten acıkma ritminizi biliyor ve saatleri ona göre düzenliyorsunuz. Bu saatleri kestirebiliyorsunuz. Birkaç gün bunu oturtmakta güçlük çekebilirsiniz belki. Ama o belirlediğiniz öğünlere 'acıkarak girmeye' çaba gösterirseniz bir beslenme ritminizin ve düzeninizin oluşmaya başladığınızı göreceksiniz. Bir önceki öğünü fazla kaçırmış olup da belirlediğiniz öğüne çok aç olmayarak girseniz bile az biraz bir şeyler yiyerek bir sonraki öğüne 'acıkarak girebilmeyi' başarırsanız bir beslenme düzeniniz olacaktır ve gerçekten de bir süre sonra bedeniniz bu saatlere alışıp bu saatlerde kesin yemeğe ulaştığını bildiği için kendini alıştırıp bu öğünlere acıkarak girmeyi başaracaktır. Anlatmak biraz zor gerçekten umarım başarabilmişimdir. Bu öğünleri kesin olarak belirlemek benim çok işime yaradı özellikle kıtlığı yok etmek için. Bedenim bir sonraki öğünün saatini bildiği için kendini ona göre ayarlıyor, aç kalmayacağını gayet iyi biliyor ve dahası bir sonraki öğüne aç olarak başlayabilmek için kendi kendine çaba gösteriyor. Bu öğün saatlerini 'belirlemek' belki bazılarınıza diyetçi-dayatmacıymış gibi gelebilir ama uyguladığınızda aslında hiç öyle olmadığını göreceksiniz. Yani en azından bana böyle oldu. Hatta ve hatta bu öğün saatlerini belirlemek artık kıtlığın bittiğinin habercisi oluyor ve bedenimiz bunu sevinçle bile karşılıyor. Şöyle de düşünebilirsiniz; kilo sorunu olmayan insanları gözlemlerseniz eğer onların da öğün saatleri var. Kahvaltı, öğle yemeği, akşam yemeği diyorlar. "Acıktığım saatte yiyeceğim" demiyorlar. Kısacası, bedenleri o saatlerde kendilerini yemeye programlıyor ve o saatlerde acıkabilmelerini sağlıyor. Bu düzeni oluşturmak benim için baya faydalı oldu ben de belki sizlere de faydası dokunur diye düşündüm. Bunun en güzel tarafı "Acıktım mı acıkmadım mı" diye düşünmekten kurtulmak, beslenme düzeninizin olması ve aileniz, arkadaşlarınızla sofraya oturabilmeniz..
Şimdilik bu kadar yeter sanırım :) siz de fikirlerinizi söyleyin ya da aklınıza takılan bir şey olursa yazın. Belki çok iyi anlatamamışımdır anlamadığınız kafanıza yatmayan bir şey olursa da sorabilirsiniz. Yalnız bir 10 gün kadar burda olmayacağım tatilde olacağım için internete girmeye fırsat bulamayabilirim. Şimdilik dediğim gibi doyma üstüne çalışmalar yapıyorum ve de Arzu'nun son önerisini deneyeceğim. Tekrar görüşmek üzere İnşallah hepinizi öpüyorum..

Adsız said...

Arıpetek önerilerin için teşekkür ederiz.Bende bazen senin yaptığını uyguluyorum yani öğlen yemek yerken akşam 7 de acıkıcam ve yemek yiyeceğim diyorum.Böyle yapınca ailemle birlikte yemek yiyebiliyorum.

Adsız said...

bende birseyler paylasmak istiyorum sizlerle.

yaklasik bu dkz yi üc haftadir yapiyorum ve 1,5 kg gitmis durumda. Ben hatta normal yemegimi yedigim halde gec saatte olsa bile tartiya ciktigimda halen ayni verdigim kilolar durdugu icin acayib sasiriyorum ama mutluda oluyorum. Ilk baslarda ben aclik konusunda cok problem yasadim cünkü susamakla acikmayi karistiriyordum. Ve günde sadece bir bardak su ictigimi bildigim icin kendime söyle bir yöntem gelistirdim. Eger acikma hissi duyduysam veya canim bir sey yemek istedi. Hemen yemege atlamiyorum önce bir bardak su iciyorum. Sonra biraz bekliyorum. Cogunlukta susuzlugumdan kaynaklanan birseymis. Eger bir müddet bekledikten sonra halen aclik hissi duyuyorsam (bu cogunlukta midede bir bisluk hissetmek oluyor bende) yemek iyoyrum o anda artik ne varsa...ama ben mesela normal büyük tabaga koyuyorum yemegimi ama sadece bir kepce veya kasik iste...sonra yavas yavas cigniyorum yemgimi yani acele etmemeye gayret gösteriyorum..böylece doydugumu anlamaya basladim böyle yemegi bitirmeye calisirken eger fazla gelmeye basliyorsa rahatsizlik duyuyorum migde bulantisi gibi...yani hemen doydugumu anliyorum.(karnimi sisirene kadar veya tabagi bitirene kadar yemiyorum artik :)) iste bu sürecte 1,5 kg vermis durumdayim birde her iki günde bir yürüyüs yapmaya cikiyorum o tertemiz bol oksijenli havayi cekmek ayri bir zevk veriyor insana. Vucuduma iyi birsey yaptigimi düsünüyorum o anda. Iste benim durumumda budur.

Ama sunu mutlaka söylemeliyim bu yöntemi yaparkene mutlaka saglikli besinlerilerin neler oldugunu bilmeniz gerektir diye dpsünüyorum, ben az cok bildigim icin mesela beyaz ekmegi yemiyorum ( kisitlamiyorum kendimi sadece kendime dogruyu söylüyorum beyaz ekmek yiyip kendime hic iyilik yapmiyorum nedenmi? Hic vitamin veya besin degeri yok) bosuna bununla vucudumu zehirlememe gerek yok!!! meyve suyumuda iciyorum arada sirada ekmegimide yiyorum sekerimide yiyorum. Böyle arada yedigim icin canim baska zamanlar hic aramiyor böyle seyleri meyve falan veya sebze cok tüketmeye basladim...böyle benim hikayem :)

sevgilerimle Yasemin

Adsız said...

Arıpetek gercekten cok tesekkurler bu fıkırlerınız bızımle paylaştığın ve herkonuda yorumlarını eksık etmediğin için ,benımde sorunum bıraz doyma galıbe şişkınlıkmı yoksa doymamak ayırt edemıyorum ama arzununda dediği gıbı doyup -doymadığını bır sonrakı acıkmanın suresıne bakarakta anlayabılıosun eger acıkmayı kavradıysan bu olay dahada kolay
nekadar cok yersen daha gec acıkıosun eger doymadan kalkarsanda mide senı bır sure sonra uyarıo zaten ben ınanıoyrum zamanla bunuda oturtrucaz sevgiler..

Adsız said...

kıslar işte benim demek istedigimde bu,arkadaslarda biraz kısıtlama yapmışlar okunduguz üzere,yani kısıtlama denmez ama biraz dikkat etmek denir,yani biraz fedakarlık etmeden kesinlikle emelimize ulaşamayız.fazla fedakarlık yapmak dkz ye girmez diete girer ama cok az bi dikkat dkz ile kilo vermemize yardımcı olacaktır,gec olsun ama güç olmasın.benim metabolizmam hızlı oldugu için belki daha cok kılo verdim.ve genelde aksamları acıkmamak için ve yag depolamamak için az kalorili doyurucu seyleri tercih ettim,geceye dogru acıkırsam da meyve yogurt,süt gibi şeylerde aclıgımı giderdim.ac kalmadım ki kısıtlama olsun,hem doyana kadar hemde hiç açlık hissetmeden yedim..abur cubur veya cok kalorili seylerden doyana kadar yemegi tercih etmiş olsaydım bu kadar kılo veremezdim.günde 6 ögün bile yaptıgım oldu,meyve olsun yogurt olsun,salata olsun,kek olsun ara ögünlerime kattım..ne pişirdiysem ayırım etmeden hepsinden yedim,pilav ve makarna da dahil ama tabagımı bölerek doyacagım kadar koydum,mideme kaldıramayacagı seyler yüklemedim..önceden her yemekten tadayım diye tabak tabak yerdim ama dkz den sora porsiyonu azaltarak o kadar seyle doyabilecegimi ögrendim...ayrıca size tüyolar vereyim,mesela ben ilk baslarda zorlandım ama sabah kahvaltıda ekmegi abartmadan her istediginizi yiyebilirsiniz,bal kaymak,nutella vs.. abartmadan..mesela acıktınız önce bi meyve yiyin biraz sora tekrar acıktıgınızı hissedeceksiniz ama o meyve aclıgınızı biraaz bastırıp midenizde hala durdugu için az yemenizi ve doymanızı saglayacaktır,ama fazla kalori almamış olacaksınız,mesela acıktınız ama tam zamanında oturamadınız yemege cok ac oldugunuzu hissediyorsunuz hemen 2-3 kaşık yogurt yiyip peşine tabagınızı öyle doldurun,o kadar farkediyorki saşırırsınız,o zaman tabagınıza az karar koydugunuz için fazla koydugunuz zamanki gibi hepsini yemek zorunda kalmıyorsunuz ve gene de doyuyorsunuz,yada aksam tamam yediniz abartmadan tabi,cok kalori yüklenmeden ve geceye dogru acıktınız o zaman ya bir meyve yada 1 kase meyveli yogurt yada 1 bardak sütle aclıgınızı giderebilirsiniz..yani bunlar dikkat etmemiz gerekenler,yoksa ben cips,pat. kızartması yiyim doyana kadar derseniz,kızartmanın kalorisi belli,,helede aksam metabolizma yavaslamaya baslamısken böyle bişeye ne gerek var,dkz bize sıkıntı cekmeden kısmadan kılo vermeyi vadediyorsa benim anlattıklarımda sıkıntı ve aclık hissetmeden kılo vermek için güzel öneriler...ben böyle kilo verdim,yani canlı bir kanıtım,kılo vermek istiyorsanız tavsiyelerimi dikkate almanızı öneririm,ac kalmadan saglıklı beslenmekle 5 kilo verdim 1 ay gibi bir zamanda,benim diyecegim bu arkadaslar...lütfen en azından saglıgınıza dikkat edin,kanserojen seylerden uzak durun,dogal olmayan her şey kanserojen ve kalp krizi veya daha baska hasar riski tasıyor hemen hemen,kızartmalar,salata sosları,ketchup,fast food,margarin,hazır alınan besinler,hepsinde koruyucu ama zararlı katkı maddeleri var,en azından bunu düşünüp lütfen vücudunuza ve saglıgınıza önem verin,hiç sıkıntı cekmeyeyim derseniz kendinize yazık etmiş olursunuz..dr.umuzun demek istedigi de bu herşey kararında,zararlı olanlar arada bir yenilebilir ama saglıklı beslenme agırlıklı olmalı bence...öptüm sizi...

TuBiKKo said...

burcakcım sen kendince en doğru düzeni bulmuşsun bana göre...Yani bence ilk etapta sağlıklı diye tabir ettiğin şeyleri ağırlıklı olarak yemenin sebebi kendini kaptırıp abur cubur olarak tabir ettiklerimizi aşırıya kaçırmamak yani abartmamak için...Bunda zaten yanlış birşey yok ozan bey de kitabında örneğin çikolata konusunda kendinizi durmanız gerekn noktada durduramıyorsanız o halde ilk etapta onu beslenmenizin dışında tutun ve dah sonra ekleyin demiş..Bence de çok mantıklı,sonuçta açlığı tokluğu öğrenme aşamasında bu önemli..Örneğin benim kendimde keşfettim bişey ben açken tatlı şeyler ya da elma atıştırdığımda daha çabuk acıkıyorum..Bunun da sebebi tatlı şeyler yiyince insülin salınımının artışı ve bunu daha çabuk dönüştürüşü olabilir...

Yine de sana önerim;kendini akşam saatlerinde az kalorili şeyler yemeliyim diye şartlama.Yani bir parça çikolatadan alacağın kalori ile 1 kase meyveli yoğurttan alacağın kalori aynıdır..Canın çikolata istiyorsa onu tercih et...

Eminim zaman içinde daha çok oturacak..Sevgiler..

Adsız said...

haklısın canım,ama bende cıkolata ve meyve yiyince kısa zaman sora midem acaip kazınıyor,yani onun yerine doyacagım bişe yiyorum..mesela en cok yogurt ama şimdi alıştım artık aksamları acıkmıyorum,yemege gerekte duymuyorum zaten sekersiz cay bitki cayı vs içince hissetmiyorum bile...işte canım reyhan demiş ya kılo verince tam olarak yapacagım diyor diye,işte demek istedigim oydu canım,ilk basta beni doyurmadıgı veya tatmin etmedigi icin kendimden uzak tuttum bazı şeyleri ama ilerde her istedigimi yiecegim,nasıl olsa azacık ögrenmiş buluyorum dkz yi,aşırıya kacmayacagımı da biliyorum...sagol canım...