2 Ocak 2008 Çarşamba

Tartılma Günü Sonrası Yanlışlar !!!( ???)

Tartı Günümüzü atlattık ve bir sonra ki tartı Günümüzü de karalaştırdık . Güzel sonuç alan arkadaşları tekrar kutluyoruz ve 1 Şubat tartı gününde daha da iyi sonuç almalarını diliyoruz .

Peki ya DKZ Uygularken tartı gününden önceki kilosundan daha fazla olanlar yani kilo alan Bizler nerde yanlış yaptık, neden kilo aldık ??

Ben ,Arzu ,Ve Tubikko yaptığımız karşılaştırmalar sonucu galiba hatalarımızı bulduk ;


*Acıkmadan Asla Yemek yenmeyecek ! (Her Mide guruldaması acıkmak değil bazen Mide susuz kalınca da Guruldayabiliyormuş .Su İçeceğiz geçmez ise daha sonra yemek yiyeceğiz :)

*Tabaklarımızda Değişiklik yapıyoruz!!! Derin Yemek tabakları yerine düz bir tabak seçiyoruz ,bir servis tabağına her yemekten 2-3 kaşık alarak çeşitlemelerle salata ve yoğurtla zenginleştirerek,Dolu Görünmesini sağlıyoruz.Eğer bu tabaktakilerle doymazsak bir kaşık daha alıyoruz. Yani öncelikle yiyebileceğimiz kadarını alıp eğer doymadıysak devam ediyoruz.

* Tercihli Beslenmeyi Deneyebiliriz ,Pilav varken ekmek Yememek gibi ;)

*Ve Önemli Olan Bir konuda Hareket Düzenli olmasa da Mutlaka ufak hareketlerle de olsa Spor dan vazgeçilmeyecek ,,,,,,,

* Bir de son olarak daha önce de söylediğimiz gibi,ağzımıza attığımız besinleri iyice çiğnemek ve yemeğimizi yavaş yavaş yemek…Çünkü bilindiği gibi doyma hissi yemeye başladıktan 20 dakika sonra geliyor.

9 Comments:

Adsız said...

Merhaba Arkadaşlar,
Aşağıdaki satırları ufaktan eleştirmekten kendimi alamayacağım, umarım kızmazsınız. Bunları yazıyorum, niyetim naçizane katkı sağlamak. En azından yanlış düşünüyorsam alacağım cevaplar beni geliştirecek.

"Tabaklarımızda Değişiklik yapıyoruz!!! Derin Yemek tabakları yerine düz bir tabak seçiyoruz"
Peki ama bu olayın özü açlık ve tokluk sinyallerini dinlemek ve ona göre yaşamak değil miydi? Yoksa yine vücudumuzla kandırmaca mı oynayacağız?

"bir servis tabağına her yemekten 2-3 kaşık alarak çeşitlemelerle salata ve yoğurtla zenginleştirerek,Dolu Görünmesini sağlıyoruz."
Hani her istediğimizden doyana kadar yiyecektik, hani şişmanlatan besin diye birşey yoktu? Hani tek sınırlama vücudumuzun bize yolladığı tokluk sinyalleri olacaktı?

"Tercihli Beslenmeyi Deneyebiliriz ,Pilav varken ekmek Yememek gibi"
Tek tercih sebebi keyfimiz olacaktı hani? (Taa ki doyana kadar)

"Ve Önemli Olan Bir konuda Hareket Düzenli olmasa da Mutlaka ufak hareketlerle de olsa Spor dan vazgeçilmeyecek"
Herhalde sporu kilo vermek için yapmıyoruz, sadece daha sağlıklı olmak için, daha sıkı görünmek için yapıyoruz değil mi? Yoksa vücudumuzu bu sefer de tersinden kıtlık psikolojisine ve savunma pozisyoununa geçirmez miyiz????

Bu arada arkadaşlar, lütfen beni de listenize yazın. Başlangıç kilom 96,6 (ama bugün tartıldım, yani 4 Ocak'ta).İdeal kilomu ise henüz bilemiyorum, çünkü hiç normal bir insan gibi dengede yaşadığım bir dönem olmadı. Ama herhalde boyumu hesaba katınca, 60 kilo ve aşağısı beni mutlu edebilirdi. Tabi 50 falan olsa mükemmel olurdu ama..:))

Adsız said...

Off Allaaam offff!!!!
Ne kadar uzun yolum var!!!!

Adsız said...

Merhaba Reyhan

Sanırım bazı yanlış anlaşılmalar olmuş.Biz hala dkz uyguluyoruz ben yazı yazıcam ozaman daha iyi anlaşılır canım bu arada seni listeye ekledim ve ideal kilonu 55 yazdım çünkü 60 ve 50 nin arasında kalmıştın:)))

Adsız said...

Arkadaşlar sorunuz olursa ya yorumlara yazın ya da mail adresimize gönderin.Postlarda yazanları bazen göremiyebiliriz.Elimizden geldiği kadar sorularınıza cvp vermeye çalışırız

Adsız said...

arıpetek: arzucum meraba yani sorun şu sanırım biraz daha paylaşımın olacağı ve biraz destek görmek sanırım daha iyi olurdu.

Merhaba arıpetek belki haklı olabilirsin.Bizim amacımız yani dkz grubum olarak dkz yi anlamak,kavramak,dkz yi herkesle paylaşmaktı.Yani dkz yi anlatmak ve hepberaber sağlıklı kilo vermek için bu siteyi açtık.Elimizden geldiği kadar yazmaya çalışıyoruz.Mesela bence diyelim bir yazımı paylaştık sizinle yorum bırakırsanız bizde sizlere cvp veririz.Böylece paylaşım yapmış oluruz yanılıyormuyum?

Adsız said...

Doğrusunu söylemek gerekirse ben de reyhana katılıyorum. Bu yazı bana kalırsa gerçekten 'kısıtlama mikrobu'nu bulaştırıcı bir yazı. Bana kalırsa bunda yaptığımız tek yanlış durmamızı sağlayacak olan durma sinyalini iyi kavrayabilmemizdir.( Benim sorunum olan nokta da malesef burda..) Aksi takdirde bu mikrobu bulaştırdığımız zaman bedenimiz kontrolü kendi eline alacak ve kıtlığa girdiğini düşündüğü durumu yiyebildiği kadar yiyip depolama yaparak kendini kurtarmaya çalışacaktır diye düşünüyorum. Bilmiyorum sizin fikriniz nedir?

TuBiKKo said...

Arkadaslar merhaba,
Yazılanları şimdi okudum ve ben de kendi adıma bir yorum yapma ihtiyacı hissettim.GErçi arzu bu konuda zaten yazacağını söylemiş ama ben de bi iki şey söylemek isterim.
Öncelikle tabaklarda değişiklik yapmaktan kasıt sevdğimiz bir tabağı kullanmak,yani tabak küçültmek değil kesinlikle amaç da yediklerimizi zengin tutmaktı...
Servis tabağına her yemekten 2-3 kaşık almak çeşitleme yapmak ise yemekte herşeyden faydalanmak.Burda kimse o 3 kaşığı yiyip de ondan sonra durun demiyor,eğer doymadıysak devam ediyoruz zaten,burada amaç ilk etapta açlık tokluk sinyallerinin oturmasının zor oolmasından ötürü az miktarla başlayıp yetmezse devam etmektir.Zaten bir süre sonra ne kadar az miktarla doyduğumuzu görüp o 3 kaşığın aslında bizim midemizi doyurmaya yettiğini görüyoruz.
Tercihli beslenme derken kasıt çeşitlilik tabi ki istenirse ekmek ve pilav da bir arada yenebilir ama bu mesela benim için fazlaca şişmek anlamına gelir.
Hareketli düzenli olmasa da spor olayına gelince; kendi adıma çalışma hayatıma başlamadan öncesine kadar her daim çok hareketli bir insandım.Ne zaman ki masa başında oturup çalışmaya başladım o zaman vücudumda bişeyler değişti.Yani eğer vücudumuzun alışmış olduğu bir hareketlilik varsa ve biz ondan vazgeçersek zaten bütün dengeler değişiyor ister istemez...Ben kendi adıma bu kiloları alırken yayılıp yattım,hayatımdaki hareketi çıkarttım ama şimdi kilo verirken bu yaptığım hatayı düzeltmeliyim diyerek eski hareketliliğime dönmek istediğim için spor yapmak taraftarıyım.

Arzunun da dediği gibi biz elimizden gelidiğince sorulara yardımcı olmaya çalışırız.Ama taktir edersiniz ki biz de yoğun çalışan insanlarız ve her dakika sayfa karşımızda açık olarak beklemiyoruz.Sorularını ve sorunlarınızı mail adresimize ya da yazıların altındaki yorumlar kısmına yazarsanız eminim iletişimimiz daha kolay olacaktır.

Sevgilerimle...

Adsız said...

Arkadaşlar, bence hepimiz bu siteden çok faydalanıyoruz, görüş alışverişi insanın kafasını çok netleştiriyor ve konuya yakın tutuyor, bu siteyi hazırlayan, kotaran arkadaşların ellerine sağlık, iyi ki varsınız...

TuBiKKo said...

teşekkür ederiz reyhancım,

inanın ki bu sayfayı açmaktaki amacımız sadece bizim yıllarca diyet bağımlısı olarak yaşadıktan sonra bu hatamızı görüp dkz yi keşfettiğimiz için bu gerçeği herkese göstermekti. Bundan bizim herhangi bir çıkarımız asla ama asla olamaz,olmaz. SAdece siz arkadaslarımıza ve olabildiğince çok aradasımıza bu yöntemi öğretip sağlıklı ve kalıcı bi şekilde incelmeyi ve birbirimize destek olmayı sağlamak. Zaman zaman anlatımda hatalar olabilir ama mesela sen ne güzel yazmışsın kafanı karıştıran şeyleri ve bizde burdaki yanlış anlaşılmaları düzeltiyoruz elimizden geldiğince. Bu konuda yani dkz ile ilgili bilgisi olan bütün arkadaslarımızın görüşlerine açığız elbette,biz sadece diyet kelimesini istemiyoruz artık hayatımızda...

sevgiler...