18 Aralık 2007 Salı

KİMSENİN OLUMSUZ ETKİSİNDE KALMAMAYI ÖĞRENMEK...

DKZ nin ne olduğunu keşfettiğimden bu yana diyet kelimesinden ciddi derecede nefret ettiğimi farkettim.Hoş ben zaten kendisini pek sevmezdim ama en azından ona elimizin mahkumn olduğunu düşünüyorduk hepimiz öyle değil mi? Şimdi ise artık her istediğimizi yiyerek incelmenin keyfini yaşıyoruz. DKZ uygulamaya başladığımdan beri insanların kilo vermek konusunda söylediği saçmalıklara kulaklarımı tıkamayı öğrendim fakat zaman zaman öyle çok sinirleniyorum ki... Size geçen Pazar başımdan geçen bir olayı anlatayım;
Cumartesi günü bayram alışverişine çıktık ve orada çok hoşuma giden kırmızılı kareli kısa bir kaban aldım.40 bedenin kalıbı dar geldiği için 42 bedeni aldım ben ama çok bol olmadı tabi ki zaten sevmiyorum artık öyle bol şeyleri.Sanki insan genişledikçe genişliyo bol şeylerin içini doldurmak istercesine..Çok uzatmadan sadede geleyim.Pazar günü teyzemlere gittik eşimle birlikte,teyzem kabanımı görünce çok beğendi aaa ne güzel olmuş falan diye..Neyse efendim oturduk yedik içtik ettik sonra kalkma vakti geldi.BEn giyindim botlarımı giydim,şimdi aramızda geçen diyaloğu yazıyorum.

Teyzem: Aa Tubikcim keşke bir beden büyüğünü alsaymışsın daha iyi olurmuş.
Ben: Niye teyzoş bence iyi bu böyle...
Teyzem:Ne bileyim dar gibi geldi biraz benim gözüme.
Ben: Teyze hep böyle kalacak değilim ya
Teyzem :(Sessizlik ve bi surat buruşturma sanki sen bu kiloları böyle yiyerek zor verirsin gibilerden )
Ben: Teyze ben incelmeye başladım siz farkında değilsiniz ama diyet yapmadığım için pat diye gitmiyor bu kilolar,yavaş ama kalıcı oluyor gidenler,yağ gidiyor su değil...

Ve aradan kuzen olaya müdahale eder...Ama cips falan yemezsen daha çabuk gider.... (Aaaaa bağırıp çağırmaya başlıycam artık yeter yaaa )

Sonra çok kızdım,teyzeme dedim ki bu söylediklerinizden ötürü 3-4 ay sonra utanacaksınız. Tubik ayıp etmişiz sen haklıymışsın diyeceksiniz çünkü ben incecik bir hatun olucam!

Şimdi...Belki normal şartlarda aldırmaz geçerdim.Ama ben bu insanlara ne yaptığımı,nasıl incelmeye çalıştığımı ayrıntıları ile anlattım.Anlatmasam belki bu kadar kızmazdım ama diyetin d sini bile duymak istemediğimi bildikleri halde bana hala kısıtlamaktan söz ediyorlar.Böyle zamanlarda cidden çok üzülüyorum kendimi ifade edemediğim için...

Ama yine de herkese ve herşeye rağmen ben doğru olanı yaptığımı düşünüyorum.Benim vücudumu benden daha iyi kimse tanıyamaz.Onun ne zaman acıktığını,ne zaman doyduğunu,ne zaman üşüdüğünü,hasta olduğunu sıcakladığını benden daha iyi kim bilebilir ki? Ya da aynadaki görüntümdeki değişimi pantolonlarımdaki bolluğu göbeğimdeki şişkinliğin indiğini benden iyi kim anlayabilir?

Evet incelme serüvenimiz çok kısa zaman sürecek bir süreç değil bunu biliyorum ama bildiğim bişey daha var ki kalıcı olacağı.Vücudumdaki değişiklikleri hissediyorum.Arkadaslarım kendi blogumda koyduğum resimlerime bakınca sen cidden inceliyorsun ve inceldikçe de ışıldamaya başlıyorsun diyorlar bana..Bu o kadar mutlu edici bir şey ki..Hepsinin ötesinde aylarca anlatmaya uğraştığım ve bana gülen eşim bile artık bu gerçeği kabul etmiş durumda,çünkü kendimi hiç kısıtlamadan sadece acıkınca yiyip doyunca bırakmaya özen göstererek nasıl değişimler içinde olduğumun farkında... Bana ne dedi Pazar günü biliyor musunuz? Bayrama Adana'ya gittiğimizde herkes senin ne kadar zayıfladığını söyleyecek görürsün bak. :) BEn de ona gerçekten inceldiğime inanıyor musun dedim,evet gözle görülür bir fark var dedi bana... O kadar mutlu oldum ki önemli olan tabi ki onun görmesiydi değişikliği :)

Bir de değinmeden edinemeyeceğim bir şey daha var ki o da tartılarla olan küslüğümüz... Hani biz 15 kasımda tartıldık ve de 31 Aralık tarihine kadar tartılmama kararı aldık ya.BEnce bu benim bugüne kadar aldığım en güzel karardı.Çünkü şu anda acaba kaç kiloyum diye hiç kafama takmadan sadece açlık tokluğumu dinliyorum. Sürekli tartı tepesinde olmadığım için acaba şu yediğim mi bana bu 200 gramlık artışı yaptırdı diye kısıtlama mikrobunun vücuduma sızmasına müsade etmiyorum. Tartılmadığım için kiloyu kafama takmıyorum ve bütün yüreğimle emin olarak söylüyorum ki bu şekilde daha çok incelmeye başladım. Benim kriterim aynalar ve giydiğim bedenin kaç olduğu,yoksa gramajın çok da önemi yok artık :)

İşte böyle sevgili grup arkadaslarım..Sizin de çevrenizdeki insanlardan aldığınız benzer tepkiler varsa siz de yorumlarınızdan mahrum bırakmayın sayfamızı..
Sevgiyle kalın....

5 Comments:

Adsız said...

Tuğbacım inanmıyorum ama bende geçenlerde teyzemle aynı olayı yaşadım desem inanırmısın?Sanki devamlı bol şeyler giyinmek zorundayız.Hadi bu bol giydirme sevdaları neysede yememize karışmalarına gıcık oluyorum.Geçenlerde ayıptır söylemesi kurt gibi acıkmışım:))canım patates kızartması istedi.Teyzem gördü"inanmıyorum arzu hem kilo vericem diyorsun hemde patates kızartması yiyorsun hadi kızartma yiyorsun bari şu mayonezden uzak dur(mayonezsiz tadı çıkmıyor:)))mayonez sadece yağ"demezmi.Tabii kızdım ama doyana kadar afiyetle yedim.
Belki onlarda haklı yıllardır kafalarında börek,kızartma,yağ vb.gıdalar kilo aldırır diye bir düşünceye sahipler çünkü öyle duymuşlar ve buna inanıyorlar.Ama dünya bir dengede kurulmuş.Herşeyin bir karşıtı var.Mesela iyi-kötü,sıcak-soğuk,aktif-pasif,yaşam-ölüm,yaz-kış,kadın-erkek,ateş-su,gece-gndüz...eee şişmanlatan yiyecek varsa ozaman zayıflatan yiyecek te olması gerekir ama yokkkkkkkk.İşte bu yüzden kısıtlama yapmıyorum.

secill said...

(Öncelikle Bütün Dkz Grubumun bayramını kutluyorum )Tubişcim ve Arzucum ellerınıze sağlık negusel yazmısınız :$ bızımde dkz ıle tanışmadan bıldığımız gerceklerde bunlar değilmiydi onlar ısın aslını bılmedıklerı ıcın bole yorumlar yapmaları cok normal benım esımde kılonun rejım yapılarak verıldığıne ınanıyor ve bana sen rejımde yapmıosun galeta falan yemıosun nasıl kılo verıyorsun dıyor ben yıyerek zayıflıyorum desemde oyle sey olurmu dıyor artık bu tıp yorumlara kafa sallayıp gecıyorum bızım bıldığımız bı doğrumuz var onemlı olan bu yanı ben onlara HATICE değil NETİCE diyorum opuyorum sızı ;)

Adsız said...

Herkese merhaba,
Ozan Bey'in kitaplarını ilk okuduğumda büyük bir heyecan içinde etrafımdaki herkese öğrendiklerimi anlatıyordum, ama insanların diyet safsatalarıyla ne kadar doldurulmuş olduklarını gözlerimle gördüm. Saatlerce anlatıyorsunuz olayın mantığını, sonra öyle bir cümle söylüyorlar ki hiçbirşey anlamadıklarını ya da artık katılaşıp fosil olmuş diyetçi fikirlerini değiştirmeye yanaşmadıklarını görüyor, kahroluyorsunuz. Sonra ben anlatmaya çalışmaktan büyük ölçüde vazgeçtim ve belki kitaptan okurlarsa daha net, açık ve inanılır gelir diye düşünerek çok değer verdiklerime Ozan Bey'in kitaplarından hediye etmeye veya bendekileri ödüç vererek okumalarını rica etmeye başladım. Çoğu okumadı. Benim neler yaşadığımı en yakından görüp bilen kocam bile hayatımın dönüm noktası olan bu kitaplardan bir tekini bile okuma zahmetine katlanmadıktan sonra... Neyse Secill'in dediği gibi, neticeyi görünce gerçekler ilgilerini çeker belki...Herkese iyi bayramlar ve kucak dolusu sevgiler...

Adsız said...

Merhaba Arkadaşlarım,
Tubikcim, Yaşadıklarımız o kadar aynı ki!
Ben de geçen hafta başıma geleni anlatayım. 15 yıldır görüşemediğimiz bir aile dostumuz geldi. Ben de işten geldim. Arkadaşlarla yemeğe çıkacağız. İki dirhem bir çekirdek giyindim. Hadi dedim gitmeden şunlarıda göreyim.Anneme çıktım(Annemin arkadaşı iki kız kardeş) Çok da seviniyorum görüşeceğimiz için. Beni görür görmez kadının söylediği söz şu "Aaaaaa Ne oldu sana böyle? Yusyuvarlak olmuşsun" Sanki beynimden aşağı kaynar sular döküldü. Ben kendimi o kadar yuvarlak görmüyorum diyebildim. 15 sene sonra karşılaştığınız birine bu tepkiyimi verirsiniz.Neyse çok sinirlendim ama bu tarz olalylarla karşılaşıyoruz.
Dkz'yi ben de anlatmaktan yoruldum. Gelen cevap şu:" Boşver onlar hikaye boğazını tutacaksın boğazını" Seçilciğiminde dediği gibi Neticede göstereceğiz. O kadar huzurluyum ki Dkz ile; yeniden doğdum derler ya aynen öyle... Neydi o diyetlerle boğuşmamız. Yavaş olacak ama kalıcı olacak. Önemli olanda bu. Hepinizin bayramını tekrar kutluyorum.

TuBiKKo said...

reyhancım ve fatocum size tüm yüreğimle katılıyorum ve çok da iyi anlıyorum sizi...bu tip insanlar hep var boğazını tutacaksın boğazını diye ortalarda dolanır dururlar ve değiştiremezsin de asla fikirlerini... artık ben de çok yoruldum anlatmaktan ve o yüzden vazgeçtim,gerçekten hevesli olan ve ilgilenen birini görürsem işte o zaman ya anlatıyorum biraz ya da kitapları tavsiye ediyorum,siteye girin bakın diyorum :) ama yine de gerçekten insanların kalıplaşmış düşüncelerini değiştirmek çok zor... ben herkesi kendi tercihi ile başbaşa bırakmaya karar verdim. hepimizin dediği gibi neticeyi gördükleri zaman onlar zaten bizim yakamıza yapışacaklardır nasıl başardın diye... Biz de o zaman canının istediklerini yiyerek ideal kilolarına ulaşmış olan fıstık gibi hatunlar olmanın verdiği güvenle başarı hikayemizi anlatıcaz... İyi ki varsınız arkadaslarım,emin olun sizin varlığınız bana uzur veriyor :)