14 Kasım 2007 Çarşamba

NEDEN KİLO VERMEYE ODAKLANMAMALIYIZ?

Bu konu hakkında başka bir yazı yazacağımızı DKZ KARARLARI başlıklı yazımızda belirtmiştik. Şimdi sizi çok bekletmemek adına bu yazıyı yayınlıyoruz. Bunu tam olarak anlatabilmek için THE SECRET ''SIR'' adlı kitaptan bir takım alıntılar yapılmıştır ve bu alıntılar koyu renkle belirtilmiştir.

Bilinmesi gereken ilk şey,kendinizi kilo vermeye odaklarsanız,daha fazla kilo vermenizi engeller, bunu kendinizden uzaklaştırırsınız, bu yüzden kilo verme konusunu kafanızdan uzaklaştırın.'' diyor Rhonda BYRNE. Ayrıca fazla kilolu olma durumunun bizim düşüncelerimiz aracılığı ile yaratıldığını söylüyor.Yani bunu basitçe açıklamak gerekirse eğer bir insan şişmansa, o bunu farketse de farketmese de ''şişmanlığa dair'' çok fazla düşünüyor demektir. Bunun aksine sürekli olarak ''Formda olmayı'' düşünen biri şişman olamaz.

Yazar Sizin için mükemmel kiloyu ve bedeni kendinize çekmek için Yaratım Süreci'nin üç adımını kullanın diyor.

1) İstemek : Kaç kilo olmak istediğiniz konusunda net olun. Beyninizde, sizin için mükemmel olduğunu düşündüğünüz o kiloya ulaştığınızda, bedeninizin görüntüsüne dair bir imge oluşturun. Mükemmel kilonuzda olduğunuzda çekilmiş resimleriniz varsa, onlara sık sık bakın. Böyle resimleriniz yoksa,sahip olmak istediğiniz gibi bi vücudun resimlerine de bakabilirsiniz.


2) İnanmak: Mükemmel kiloya ulaşacağınıza inanmalı ve zaten o kiloda olduğunuzu düşünmelisiniz. Sizin için mükemmel olduğunu düşündüğünüz bu kiloyu tartının üstüne yapıştırmalı, ya da hiç tartılmamalısınız. Aktif kilonuza uygun giysiler satın almayın. İleride satın alacağınız kıyafetler olduğuna inanıp onlara odaklanın. Fazla kilolu insanlar gördüğünüzde onları incelemeyin ve zihninizi hemen,sahip olduğunuz mükemmel vücut görüntünüze kaydırarak bunu hissedin.


3) ALmak : Kendinizi iyi hissetmelisiniz. Kendinizden memnun olmalısınız. Bu önemli çünkü, içinde bulunduğunuz anda sahip olduğunuz bedenden dolayı kendinizi kötü hissederseniz, mükemmel kilonuzu kendinize çekemezsiniz.


Kısacası Kilo vermek için, ''kilo vermeye'' odaklanmak yerine, size göre mükemmel kilonuz neyse ona odaklanın. Kendinizi mükemmel kilonuzdaymışsınız gibi hissettiğinizde, bu kusursuz kiloyu kendinize çağıracaksınız.....

Evett işte böyle...Özetle neden kilo vermemeye odaklanmamalıyız sorusunun cevabı bu yazıda saklı. Sürekli olarak kilolu olduğunuzu düşündüğünüzde beyin buna odaklanıyor ve onu yerine getirmesi gerekli bir zorunluluk olarak algılıyor. Yani siz''Ben çok şişmanım'' diye kendinize tekrar edip durduğunuzda beyin bunu ''şişmanlık durumunu korumak zorundayım'' şeklinde algılıyor.

Bunun yerine kendinizi ideal kilonuzda gibi hissedin ve buna inanın. Örneğin benim ideal cümlem şu:

''Ben 57 kiloyum. İnceciğim,fıstık gibiyim,istediğim herşeyi hiç çekinmeden giyebiliyorum. Dilediğim herşeyi yiyorum ve buna rağmen formumu koruyorum.''

Buna gerçekten inandığınızda incelme sürecinin başladığını ve değişimleri çabucak izlemeye başladığınızı göreceksiniz. Çünkü beyin bunu 57 kilo ve sağlıklı olmak olarak algılıyor ve benim kilom 57 diyerek kendini o kiloda sabitlemek için gerekli mekanizmaları çalıştırmaya başlıyor. Mesela bu bende iştahımda azalma şeklinde kendini gösterdi.Ya da doyduğum halde fazla yiyecek olursam midem beni hemen uyarıyor.İhtiyacın kadarını aldın yeter artık yeme diye...

Şimdiii....Hep beraber kavuşmak istediğimiz ideal kiloya odaklanalım ve ''BEN KİLOLUYUM'' fikrini kafamızdan atalım.Bunun yerine kullanacağınız cümleler şöyle olmalı.

''BEN İNCELİYORUM''
''SAĞLIKLI KALICI ZAYIFLIYORUM''
'' İDEAL KİLOMA KAVUŞUYORUM''

Dikkat ettiyseniz hep şimdiki zaman kullanıyoruz. Çünkü bunu gelecek zaman olarak kullandığımızda beynimiz bunu ertelemek için hemen işe girişiyor.Bunun yerine şimdiki zaman kullandığımızda beyin bunu ideal kiloda olmalıyım olarak algılayıp hemen işe koyuluyor.

Şimdi belki bütün bunların DKZ ile ilgilisi ne diye geçireceksiniz. İlgisi şu;biliyorsunuz ki DKZ de diyet kelimesini tamamen kafamızdan attığımızı söylemiştik. Yani diyet yok, kısıtlamak yok, diyet olmadığına göre fazla kiloları kafaya takmak da yok :) Çünkü onlar kalıcı değiller ve geldikleri gibi giddiyorlarr..... :)

Bu yazımı burada noktalıyorum. Noktalarken de kafanıza herhangi birşey takılırsa lütfen bize sorun diyorum. :) Elimizden geldiğince,dilimiz döndüğünce açıklamaya çalışırız.

Son olarak buradan bir duyuru yapmak istiyorum. DKZ KARARLARI yazımızda sık tartılmamak gerektiğinden bahsetmiştik. Biz kendimiz için bir uygulama başlattık. 1,5 ayda bir tartılmaya karar verdik.. Yarın yani 15.11.2007 sabahı tartılacağız ve tartı sonuçlarımızı ve ulaşmak istediğimiz ideal kilolarımızı burada yazacağız. 31.12.2007 sabahına kadar da tartının yüzüne bile bakmaycağız ve o hayatımızda hiç yokmuş gibi davranacağız. Unutmayın tartı herr zaman doğruyu söylemez önemli olan sizin kendinizi nasıl hissettiğiniz.
Eğer bu tartı sürecinde bize katılmak isteyen arkadaslarımız varsa dkzkardesligi@gmail.com adresine yarın sabahki tartı kilolarını ve ideal kilolarını mail atsınlar isimleri ya da nickleri ile. Böylece bu küçük oyuna siz de katılırsınız ve DKZ Grubumuzun birlikteliği ve kaynaşması açısında da iyi bir adım olabilir.

Ne dersiniz siz de var mısınız?

Sevgiyle kalın....

10 Comments:

Adsız said...

evet bende varım yazacağım yarın size kaç kilo olduğumu.

TuBiKKo said...

bekliyoruz 58 li :)

kedi said...

Arzu,Tubikko,Seçillll
Bana lütfen mailllerinizi gönderin.Bloguma davet etmek istiyorum sizleri.
DaaDaamın arkadaşları benim de arkadaşlarımdır:)
Biyo

TuBiKKo said...

biyonik kedi cim gönderdim adresleri maille sana :) teşekkür ederiz :)

Adsız said...

arkadaşlar birşey soracağım size beni bilgilendiriseniz sevinirim.
1-Ben öğünlerimi ayarlayamıyorum. ailemle akşam yemeğini yiyemiyorum.dün öğlede hamburger yedim saat 20 de acıktım.yani ailemin yemek saati bana erken geliyor. Bunu nasıl ayarlayabilirim. Öğlede dahamı az yemem gerek o zaman?
2- akşam yemeğinden sonra çayla mesela tatlı ikramı var ve aç değilim canım çekti yemememmi gerekiyor? bilgi verirseniz sevinirim.

DKZ GRUBU said...

Sevgili 58 li ,
1 )Öncelikle ilk başlarda öğünleri ayarlayamaman çok doğal ama bu zamanla oturuyor. Ama illa ki ailemin yemek saatinde sofraya oturmak istiyorum diyorsan bir gün için öğlen yemeğini doyana kadar yememeyi dene. Yani açlığını bastıracak kadar ye ve böylece akşam yemeği saatine kadar acıkmış olursun.
2) Akşam yemeğini yedin doydun.Açlık yok kendini tok hissediyorsun. O halde çayın yanında tatlıyı kabul etmemen gerekiyor.KEndini bir yokla eğer açsan ye ama eğer aç değilsen o zaman kesinlikle yememen gerekiyor unutma tokken yersen vücudun buna ihtiyacı olmadığı için fazlalıkları depolar. Bunun yerine eğer akşam yemeğinden sonra tatlı yemek istiyorsan sofradan tam doymadan kalk.Tatlıya yer ayır yani,ya da iyice acıkmayı bekle (ki bence en güzel kısım bu çünkü emin ol sevdiğimiz şeyleri açken yersek aha çok haz alıyoruz.)
başka sorun olursa elimizden geldiğince cevaplarız.

Adsız said...

teşekkürler dediklerinizi uygulayacağım.Maillim geldimi acaba???

DKZ GRUBU said...

evettt :) geldi 58 li

Adsız said...

arkadaşlar 64 kiloyum,idealimdeki ve hayalimdeki kilo ise 54.boyum da 1.68 civarı.bu işlemi başaracağıma inansam da hala bir icraat olmuyor yani zayıflayabilme adına...bırakamadığım bazı şeyler var:çikolata,bisküvi,kısacası abur cubur.bunlardan nasıl vazgeçebilirim.tavsiyelerinizi bekliyorum.

Adsız said...

gerçekten çok başarılı bir makale olmuş insan kilo vermeye odaklandıkça daha çok kilo alıyor benim kanımca