16 Kasım 2007 Cuma

NEGATİF KAYITLARI SİLİYORUZ!

Bilinçaltımız biz doğduğumuz andan itibaren kayıt yapmaya başlar.Ne düşünürsek,ne duyarsak,ne konuşursak bunları kayıt eder ve uygular.Bilinçaltımız,bu bilgilerin bizler için faydalı mı yoksa zararlımı olduğuna bakmıyor,ne sıklıkta tekrarlandığına bakıyor.Bugüne kadar bir çok negatif düşünce hayatımızı belirliyor.Örneğin sürekli,”ben şişmanım”,”ben çirkinim””ben değersizim”,”para bana gelmez”,”para beni sevmez”,ben hastayım”,”sürekli hasta olurum”,”ceryanda kalırsam üşütürüm”vb cümleleri sürekli kurarız.Ve bilinçaltımız bu tekrarladığımız cümleleri kayıt eder ve uygular.İşte bu negatif kayıtları pozitif olarak değiştirmek için olumlama yapmalıyız.


Olumlamak ve onaylamak, bir düşünceyi "kesinleştirmek, sabitleştirmek, pekiştirmek" demektir!


Kesinleştirdiğiniz bir düşünce de zamanla güçlendikçe sizin gerçekliğiniz halini alacaktır!


Yalnız dikkat edilmesi gereken bir nokta var.Olumlu cümlelerin içinde olumsuz kelime geçmemeli.Mesela”ben şişman değilim”Çünkü içinde “şişman “kelimesi var ve dikkat şişmanlamaya çekiliyor.Ve sevgili Tuğba nın yazısında belirttiği gibi bilincimiz şimdiki zamanı algılıyor ve olumlamamızda şimdiki zaman da olmalı.İleriki tarihe atmamalıyız .

Olumlama yapmadan önce zihnimizde negatif kayıtları belirlememiz gerekiyor.Bunları belirledikten sonra olumlama yapabiliriz..
Olumlama cümlelerimizi istersek yazabiliriz.,kayıt edip dinleyebiliriz veya yüksek sesle tekrarlayabiliriz. Devamlı dinleyince ya da tekrarlayınca bilinçaltımız onun doğru olduğuna inanmaya başlar.Bu yüzden sürekli tekrar yapmanızı öneririm.Olumlama için aşağıda bir kaç örnek yazdım ama sizler kendi olumlamalarınızı oluşturabilirsiniz.


-Sağlıklıyım,

-metebolizmam hızlı çalışıyor,

-hayatımın patronu benim,

-parayı hakediyorum ve parayı kendime çekiyorum,

-kendimi geçmişimden dolayı afediyorum ve kendimi seviyorum,

-başarıyorum çokbaşarılı bir insanım,

-ben güçlüyüm,

-ben güzelim,değerliyim ve mutluyum

Bu yukarda yazdığım örnek olumlamaları sizler kendinize göre değiştirebilir,eklemeler yapabilirsiniz ama unutmayın inanana kadar bol bol yapmamız gerekiyor.Öncelik sizin için hangi konuysa ilk önce onun için olumlama yapın.

0 Comments: